23 Қазан, 2020
572
«Тіл меңгеру әдістемелік топтамаларды жинақтау керек»
Қазіргі техника даму заманында әртүрлі тақырып аясында чат-боттар мен марафондар ұйымдастырылуда. Осы жүйеде тіл төңірегінде де онлайн топтар ұйымдастырып, адамдарды қызықтырса, қазақ тілін үйренуге де қызығушылық пен сұраныс өсер еді . Бірақ, тілді меңгерген деңгейі әртүрлі болғандықтан, кішкене қиыншылықтар туып жатады. Сондықтан, менің ойымша қазақ тілін оқытуда тілді меңгеру деңгейіне бөлу керек шығар. Сонда әр деңгейдегі адамдарға белгілі бір әдістемелік ұстанымдар дайындауға жеңілірек болар еді. Мәселен ағылшын тілін меңгергендігін А1, А2Б В1, В2,С1, С2 деңгейлері арқылы көрсетіледі, осы жүйеде жұмыс жасасақ қалай болар еді?!
Және қазақ тілін үйренуге және сол тілде оқытуға келетін болсақ, тіліміздің грамматикасын, лексикасын және орфографиясын дамытуға арналған бірынғай жол болмағандықтан, осы тіл оқу тұрғысынан күрделі қабылданады.
Осы орайда атап кететінім, Президент өз сұқбатында, бастауыш сынып бағдарламасындағы пәндер қатарына қазақ тіліне басымдық беруге де тоқталған. Бұл дегеніміз - кемел келешекке білімді жастың кірпішін қалау бағытында ролі зор екендігін де екшелеп тұр. Қазіргі таңда Қарасай ауданының Қошмамбет ауылында бастауыш сынып оқушыларына қазақ тілінде оқытып жүрмін. Тіліміздің грамматикасын меңгеруде түрлі әдістерін жинатаудамын. Техника заманы болғанына қарамай, қайткенмен, балаға ойын қызық, сондықтан «Қазақ тілі сабағын меңгеруде үстел ойындарын қолдану» әдістемелік нұсқаулығын дайындадым. Яғни балалар ойын ойнау арқылы тіліміздің белгілі бір қырын тереңдеп білуге немесе қайталауға, мүмкіндік ала алады. Мысалы, «нарды» ойынын балаларға түбір сөз бен қосымшаларды (жұрнақ пен жалғауды) дұрыс жалғауды үйренуде қолдануға болады және үстел «джанго» ойынын да сөздік қорын дамыту мақсатында тиімді қолдануға болатыны бойынша әдістемелік ұсыныстар дайындалуда (жетекшім Ермекова Тыныштық Нұрдәулетқызы ф.ғ.д., профессор). Бұл жұмыс балалардың тіл меңгеруге қызығушылығын арттырады және грамматикалық сауаттылығын дамытуға үлесін қосады деген үміттемін. Осындай әдістемелік топтамаларды жинақтап, кеңінен тарату керек деп ойлаймын. Әсіресе орыс тілінде оқытылатын мектептерде қазақ тілі деңгейін көтеруге көп мүмкіндік болады деген ойдамын.
Эльнара Таштанова,
Алматы облысы Қарасай ауданы
Қошмамбет мектебінің бастауыш сынып мұғалімі
Ұқсас жаңалықтар
-
Қазақстан халқы Ассамблеясы гуманитарлық көмек қабылдау және еріктілерінің жұмысын үйлестіру орталықтары
-
Ерлан Қарин: Қазақстан халқының Ассамблеясы тарапынан айтарлықтай көмек көрсетіліп отыр
-
«Мемлекеттік тілдің мәртебесін көтеруде Қазақстан халқы Ассамблеясы құрылымдарының рөлін арттыру» тақырыбымен ZOOM-конференция өтті
-
Бейбітшілік және келісім сарайында Қазақстан халқы Ассамблеясы Кеңесінің кеңейтілген отырысы өтті
-
Қостанай Халықаралық орамал күні алғаш рет атап өтілді
-
Ақтөбе облысында ҚХА жанындағы Аналар кеңесінің кеңейтілген отырысы өтті
19 Сәуір, 21:38
Қазақстан Республикасының «Дустлик» өзбек этномәдени бірлестіктерінің қауымдастығы Петропавл қаласына гуманитарлық көмек жіберді
14 Сәуір, 17:46
АСТАНАДАН ТӘЖІКТЕРДІҢ РЕСПУБЛИКАЛЫҚ ЭТНОМӘДЕНИ БИЗНЕСМЕНДЕРІ 25 МЛН.ТЕҢГЕГЕ ГУМАНИТАРЛЫҚ КӨМЕК ЖІБЕРДІ
15 Сәуір, 23:06
«БАРБАНГ» КҮРДТЕР ҚАУЫМДАСТЫҒЫ АТБАСАР ҚАЛАСЫНА ГУМАНИТАРЛЫҚ КӨМЕК ЖІБЕРДІ
Ұқсас жаңалықтар
-
Қазақстан халқы Ассамблеясы гуманитарлық көмек қабылдау және еріктілерінің жұмысын үйлестіру орталықтары
-
Ерлан Қарин: Қазақстан халқының Ассамблеясы тарапынан айтарлықтай көмек көрсетіліп отыр
-
«Мемлекеттік тілдің мәртебесін көтеруде Қазақстан халқы Ассамблеясы құрылымдарының рөлін арттыру» тақырыбымен ZOOM-конференция өтті
-
Бейбітшілік және келісім сарайында Қазақстан халқы Ассамблеясы Кеңесінің кеңейтілген отырысы өтті
-
Қостанай Халықаралық орамал күні алғаш рет атап өтілді
-
Ақтөбе облысында ҚХА жанындағы Аналар кеңесінің кеңейтілген отырысы өтті